0

افزایش قدرت و دقت: برای سواری هیجان انگیز با هیوندای الانترا N آماده شوید

معرفی

همانطور که انتظار می‌رفت پس از سه سال  هیوندای آمریکا مدل 2024 النترا را معرفی کرده است. این مدل به نمایشگاه با برخی از تغییرات در طراحی و به‌روزرسانی ویژگی‌ها در تمام مدل‌ها آمده است، حتی شامل مدل پرقدرت N هم می‌شود.  مدل کامپکت اسپورت هیوندای الانترا N به‌روز شده و طراحی آن با سدان آرامتری که بر اساس آن طراحی شده، هماهنگ شده است. با وبسایت نمیدونستم همراه باشید تا هیوندای الانترا N بررسی کنیم

طراحی ظاهری

هیوندای الانترا N چهره ای تازه به دست می آورد که توسط چراغ های LED بازطراحی شده در روز برجسته شده است. یک جلوپنجره دو تکه جدید با عنصر مرکزی رنگ بدن؛ یک نشان صاف از جنس استنلس استیل هیوندای؛ گلگیرهای جلوی بازطراحی شده؛ و یک دیفیوزر عقب به روز شده با عنصر نقره ای عریض و U شکل. طرح‌های چرخ‌های جدید و رنگ‌های خارجی اضافی – از جمله خاکستری Ecotronic، قرمز نهایی و خاکستری آمازون – تغییرات را تکمیل می‌کنند.

روشنایی خیره کننده خودرو النترای N

طراحی جلو و عقب جدید با نورهای جدید و شیک، طراحی چرخ‌های جدید ۱۹ اینچی و تغییرات در طراحی جلو و عقب از مدل 2023 را تمیزتر نشان می‌دهند و این به نظر ما یک به‌روزرسانی زیبا برای یک سدان کامپکت اسپورت عالی است.

هیوندای الانترا N از جلوپنجره اصلاح شده همراه با رکاب های جانبی جدید، بال عقب، اگزوز دوگانه و رینگ های آلیاژی فورج 19 اینچی و لاستیک های میشلین Pilot Sport 4S استفاده می کند و رنگ جدید Ultimate Red در دسترس است

 

تغییرات مدل 2024:

گرچه این یک تغییر نسلی نیست، هیوندای الانترا N بازنگری شده به تعداد قابل توجهی تغییرات قابل توجهی را با خود به همراه می‌آورد. بامپرهای جلو و عقب جدید همراه با نورهای جلو و عقب شیک جدید آمده‌اند. نشان “H” روی کاپوت اکنون سیاه است و دو طراحی چرخ جدید ۱۹ اینچی هم وجود دارد. همچنین در داخل اتومبیل نیز تغییراتی اعمال شده است، از جمله صندلی‌های جدید و فرمان و دسته شیفت بازبینی شده.

مدل N نسخه کاملی رو هم از نظر تندرستی و تجهیزات به نوید میدهد.. در میان ارتقاءهای عملکردی نسبت به مدل استاندارد النترا، تعدادی از ویژگی‌های فناوری و ایمنی در اختیار خریداران قرار دارند، با چندین گزینه رنگ برای انتخاب.

طراحی قسمت پشتی خودرو النترای N

موتور، گیربکس، و عملکرد

هیوندای الانترا N موتور توربوشارژ چهار سیلندری 2.0 لیتری خود را از مدل Veloster N hatchback به ارث برده است. این موتور در Veloster N توانایی 275 اسب بخار دارد، اما به دلیل ویژگی اوربوست که شرکت آن را N Grin Shift می‌نامد، الانترا N دارای توانایی 286 اسب بخاری می‌شود.

این ویژگی به الانترا N افتتاحیه قدرتی بزرگ‌تر نسبت به Jetta GLI با همان قیمت را می‌دهد. گیربکس اتوماتیک هشت سرعته نیز در دسترس است، اما ما خوشحالیم که اعلام کنیم که یک گیربکس دستی شش سرعته به عنوان استاندارد وجود دارد.

موتور النترای N

در طول آزمایش‌ها بر روی الانترا N با گیربکس اتوماتیک هشت سرعته، مشاهده شد که خودرو به سرعت 60 مایل در ساعت در 4.8 ثانیه می‌رسد و در مسافت یک چهارم مایل در 13.4 ثانیه با سرعت تله‌های 106 مایل در ساعت عبور می‌کند.

الانترا N دارای پاسخ دریچه گاز تیز، کنترل و هندلینگ واضح، و یک صدای خروجی اکسوز صدا دار است. ما همچنین متوجه شدیم که فاصله بین دو محور طولانی‌تر الانترا N نسبت به Veloster N رانندگی سازگارتری را به آن می‌دهد، اما هنوز هم پای مطمئنی را که در یک سدان اسپرت به دنبال آن هستیم، ارائه می‌کند. در واقع، هرچه زمان بیشتری را با آن سپری کنیم، الانترا N جایگاه خود را به عنوان یک بازیکن برتر در بخش کامپکت اسپرت تند بیشتر تایید می کند.

 

کارایی سوخت و مصرف واقعی

سازمان محیط زیست آمریکا (EPA) میزان مصرف سوختالانترا N را برای مدل‌های مجهز به گیربکس دستی در شهر 22 مایل بر گالن و در جاده 31 مایل بر گالن و برای مدل‌های مجهز به گیربکس اتوماتیک در شهر 20 مایل بر گالن و در جاده 30 مایل بر گالن اعلام کرده است.

زمانی که روی الانترا N تست های رانندگی در مسیر مصرف سوخت جاده با سرعت 75 مایل در ساعت اجرا شد، مدل الانترا N با گیربکس دستی کمی بهتر از تخمین EPA برای مصرف جاده ای عمل کرد و نتیجه 32 مایل بر گالنی را به ثبت رساند؛ مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک که تست ها روی آن انجام گرفت، مصرف تعجب‌آوری به میزان 37 مایل بر گالن ارائه داد.

 

داخلی، راحتی، و بارگیری

کابین معمولی النترا با استایل فوق‌العاده ظاهر و حسی کاملاً شبیه کابین خلبان دارد که کاملاً به الانترا N مسابقه‌ای ترجمه می‌شود. فضای اسپرت‌تر با صندلی‌های اسپرت با تکیه‌گاه‌های تهاجمی، پدال‌های فلزی و نشان‌های انبوه N بهبود یافته است. . فضای سرنشینان عقب در اینجا سخاوتمندانه تر از Veloster N است و به بعارتی فضای بزرگتری را دارد.همچنین صندوق عقب فضای بیشتری را برای بار ارائه می دهد. سانروف نیز به عنوان آپشن در دسترس خواهد بود تنها در صورتی که گیربکس اتوماتیک را تهیه کنید.

همچنین در داخل، N دارای طراحی تغییر یافته فرمان و دستگیره دنده، و همچنین صندلی‌های سطلی اسپرت جدید با لوگوی نورانی است.

کابین النترای N

چندین ویژگی ایمنی و کمک راننده نیز برای سال 2024 به خط تولید می‌پیوندند. جدیداً کیسه هوای جانبی عقب و یادآور کمربند ایمنی عقب هستند و بازخورد لمسی از طریق فرمان به کمک فرمان خروج از خط، نظارت بر نقاط کور و متقاطع عقب اضافه شده است. سیستم های هشدار ترافیک علاوه بر این، دوربین 360 درجه، مانیتور نقطه کور و سنسورهای پارک جلو و عقب اکنون در تریم لیمیتد استاندارد هستند.

کابین النترای N

تکنولوژی و امکانات ایمنی

داشبورد تمام دیجیتال النترا به مدل N منتقل می شود، با یک صفحه نمایش دیجیتال 10.3 اینچی بزرگ را به اشتراک می گذارد با یک صفحه نمایش 10.3 اینچی اطلاعات سرگرمی که کمی به سمت راننده زاویه دارد. Apple CarPlay، Android Auto، ناوبری داخل داشبورد و نقطه اتصال Wi-Fi همگی احتمالاً از ویژگی‌های استاندارد هستند.

تغییرات داخلی شامل مواد کابین به روز شده و راحتی موجودات بیشتر، مانند پانل های جدید درهای جلویی با لمس نرم، طراحی بازبینی شده دسته ابزار، پد شارژ بی سیم بازطراحی شده و پورت های USB اضافی است. دو پورت USB-C در پشت و یکی در جلو اضافه شده است.

علاوه بر این، سیستم اطلاعات سرگرمی بزرگتر 10.25 اینچی اکنون در تریم های SEL و بالاتر به صورت استاندارد عرضه می شود و تریم های محدود دارای صندلی های چرم مصنوعی جدید و استاندارد سیستم صوتی Bose Premium با هشت بلندگو هستند. در نهایت، النترا اکنون یک نقطه اتصال Wi-Fi را نیز ارائه می دهد.

همچنین تکنولوژی‌های کمک به راننده به عنوان ویژگی‌های استاندارد در دسترس هستند.  ویژگی‌های کلیدی ایمنی هیوندای الانترا N احتمالاً شامل موارد زیر هستند:

  • ترمز اضطراری خودکار استاندارد با شناسایی عابرین پیاده
  • هشدار ترک مسیر استاندارد با کمک نگهداشت مسیر
  • کنترل سرعت تطبیقی با ویژگی مرکز کردن در مسیر (به عنوان ویژگی در دسترس)
  • ضمانت و پوشش نگهداری

الانترا N دارای ضمانت معروف 10 ساله / 100،000 مایل هیوندای است. تنها برند دیگری که چنین ضمانتی را ارائه می‌دهد، کیا است، اما مدل‌های هیوندای با سه سال خدمات نگهداری رایگان به عنوان یک امتیاز اضافی همراه هستند

نمای از قیمت پشتی النترای N سیاه رنگ اسپورت

سخن پایانی

هیوندای الانترا N یک سدان کوچک است که به دلیل قیمت مناسب، قابلیت اعتماد، و کارایی سوخت اقتصادی‌اش شناخته می‌شود. این سدان به مدت سال‌ها انتخاب محبوبی در بخش خودروهای کوچک بوده است. با هر سال مدل جدید، به طور معمول Hyundai به روزرسانی‌ها و بهبودهای مختلفی را معرفی می‌کند تا در بازار رقابتی پایداری داشته باشد.

برای مدل 2024، می‌توانید به بهبودهایی در زمینه طراحی، فناوری، و ویژگی‌های ایمنی انتظار داشته باشید. هیوندای ممکن است گزینه‌های موتور جدیدی را معرفی کند یا قدرت‌های موجود را برای بهبود کارایی سوخت و عملکرد بهتر توانسته باشد.

سیستم‌های پیشرانه پیشرفته برای کمک به راننده و فناوری سیستم‌های سرگرمی معمولاً به عنوان حوزه‌های مورد توجه در خودروهای مدرن مطرح می‌شوند، بنابراین می‌توانید انتظار بهبودها در این زمینه‌ها را داشته باشید

النترا مدل‌های 2024 در پاییز امسال عرضه می‌شوند. قیمت هنوز اعلام نشده است، اما انتظار می‌رود به مدل فعلی نزدیک بماند. برای مرجعیت مدل فعلی النترا، قیمتی حدود 22,000 دلار از جمله هزینه تحویل دارد.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

اشتراک گذاری

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات ویژه

  • دانستنی ها
  • آموزش آرایش
  • اخبار تکنولوژی
  • طلا و جواهرات
پیتون سنگی آفریقایی : رازگشایی از غول رازآلود

پیتون سنگی آفریقایی : رازگشایی از غول رازآلود

13 ساعت پیش
چگونه از کودکان در برابر بازاریابی مواد غذایی ناسالم محافظت کنیم؟

چگونه از کودکان در برابر بازاریابی مواد غذایی ناسالم محافظت کنیم؟

3 روز پیش
وزن ابر ها : سنگین تر چیزی که فکر میکردید

وزن ابر ها : سنگین تر از چیزی که فکر میکردید

3 روز پیش
بزرگترین آبشار جهان: غولی که در زیر امواج پنهان شده است

بزرگترین آبشار جهان: غولی که در زیر امواج پنهان شده است

5 روز پیش
نقش حنا پروانه روی دست

زیباترین و جدیدترین مدل های نقش حنا پروانه روی دست 1403

2 هفته پیش
مدل های آرایش ساده دخترانه

جدیدترین و شیک ترین مدل های آرایش ساده دخترانه بهار 1403

2 هفته پیش
سنجاق‌های سر بافتی فانتزی

جدیدترین سنجاق سر بافتنی فانتزی دخترانه 2024

2 هفته پیش
طرح ناخن ساده و شیک

جدید ترین و بهترین طرح ناخن ساده و شیک 2024

1 ماه پیش
بهترین جارو برقی های رباتی 2023

بهترین جارو برقی های رباتی 2024

5 روز پیش
بهترین کارت گرافیک های 2023

بهترین کارت گرافیک های 2024

5 روز پیش
7تا از بهترین آمپلی فایر هدفون در سال 2024

بهترین آمپلی فایر های هدفون در سال 2024

2 هفته پیش
مشخصات آیفون SE 4 لو رفت؛ از نمایشگر ۶۰ هرتز تا هوش مصنوعی

مشخصات آیفون SE 4 لو رفت؛ از نمایشگر ۶۰ هرتز تا هوش مصنوعی

2 هفته پیش
گردنبند قاب عکس

جدیدترین مدل های گردنبند قاب عکس 2024

2 هفته پیش
گوشواره طرح خورشید

جدیدترین مدل های گوشواره طرح خورشید 2024

2 هفته پیش
انگشتر طلای طرح گل

بهترین و جدیدترین مدل های انگشتر طلای طرح گل 2024

2 هفته پیش
گردنبند دخترانه طلا طرح

جدیدترین مدل های گردنبند دخترانه طلا طرح فیل 2024

3 هفته پیش