لندکروزر 2024 تویوتا
0

انقلاب در ماجراجویی : برای لند کروزر تویوتا مدل ۲۰۲۴ آماده شوید

با یک مقاله دیگه از سایت نمی دونستم در خدمت شما هستیم ، بدون شک، لند کروزر تویوتا مدل ۲۰۲۴ احتمالاً مهمترین خودروی تاریخ تراک و اس‌یوی تویوتا محسوب می‌شود. لندکروزر، دومین اس‌یوی تویوتا بود که پس از مدل AK10 ارتش در طول جنگ جهانی دوم به بازار عرضه شد.. ما قصد داریم نگاهیا به طراحی مدل لندکروزر ۲۰۲۴ بیندازیم و با ماجراجویی در طول تاریخ ماندگار لندکروزر تویوتا برویم.

 لند کروزر تویوتا مدل ۲۰۲۴

لندکروزر تویوتا: از آغاز تا امروز

لندکروزر تویوتا، یکی از خودروهایی است که در تاریخ صنعت خودروسازی به عنوان یک نماد اسطوره‌ای شناخته می‌شود. با ریشه‌هایی عمیق در تاریخ و تکنولوژی، این خودرو اس‌یوی (اسپرت‌یوتیلیتی ون) که از دهه ۱۹۵۰ به بازار عرضه شده، به عنوان یکی از نمایندگان برجسته خانواده تویوتا شناخته می‌شود.

 

هنوز به عنوان لند کروزر شناخته نشده بود

تاریخچه لند کروزر تویوتا، به مانند جیپ محبوب و لند روورها، به دوران جنگ جهانی دوم باز می‌گردد. زمانی که ژاپن فیلیپین‌ها را تصرف کرد، نسخه‌ای از جیپ ارتش ایالات متحده را (به احتمال زیاد مدل Willys MB یا Bantam GP) تسخیر کرده بود. متأسفانه تاریخچه در مورد کدام یک از این مدل‌ها مبهم است. امپراتوری ژاپن سپس تویوتا را به ساخت نسخه‌ای از این خودرو نظامی برای ژاپن معرفی کرد.

این خودرو با نام تویوتا AK10 شناخته می‌شد، اما استفاده‌های آن محدود بود و حتی تصاویری از آن کمیاب هستند. این خودرو پس از جنگ هم به بازار باقی ماند، اما در دهه ۱۹۵۰، ایالات متحده از تویوتا خواست تا یک خودروی کوچک چند منظوره بسازد که بر اساس مشخصات ویلیس ام‌بی باشد.

در همان زمان، نخستین سری J تویوتا ساخته شد و اساساً یک جیپ تویوتا بود، اما از MB بزرگ‌تر بود و مجهز به موتور قدرتمندتری به نام موتور I-6 با ظرفیت ۳.۴ لیتری از سری B تویوتا بود.

لندکروزر قدیمی

 

لندکروزر 1958

در مدل ۲۰۲۴ لند کروزر، تاثیر این مدل اولیه از سری J لند کروزر در سال ۱۹۵۸ را می‌بینیم که طراحی چراغ‌های جلویی میراثی خود را به کار می‌گیرد. چراغ‌های جلوی گرد به طور مستقیم به آن لند کروزر‌های نزدیک به جیپ اشاره دارند، اما جزئیات خاص مدل ۱۹۵۸، بازگویی نسخه اولیه سری J تویوتا است که در آن سال در ایالات متحده عرضه شد.

گرچه به دلیل شباهت در عملکرد و طراحی به جیپ، انتظار می‌رود که این مدل موفق باشد، در این دوره موتورهای سری F تنها موتورهای I-6 بنزینی برای سری    J شدند و نام “FJ” را از آن زمان به بعد به دنبال داشتند. سری BJ از موتور دیزل استفاده می‌کرد، اما متاسفانه در لند کروزر جدید این موتور یافت نمی‌شود.

در مدل ۲۰۲۴ لند کروزر نیز موتور I-6 یا حتی V-6 وجود ندارد، زیرا موتور هیبرید I-4 توربوشارژ ۲.۴ لیتری که در تاکوما جدید نیز استفاده می‌شود، در این اس‌یوی جدید تویوتا نیز قرار دارد.

گرچه در لندکروزر مدل ۲۰۲۴ دیگر نخواهید دیروزه‌های انبار را در پشت خودرو پیدا کنید، اما به جای دیگر نیز به بازخوردی از اف‌جی۴۰ اصلی و نسخه‌های چهار درب آن، یعنی FJ45V و FJ55 خواهید پرداخت.

مدل ۲۰۲۴ روف‌تون خودرو دارای رنگ خاکستری روشن برای رنگ‌های دو‌تنه Trail Dust و Heritage Blue خواهد بود، که نیز یک بازخورد به گزینه دو‌تنه‌ای در مدل‌های J40 است، اما عالی می‌شد اگر یک پوشش رنگی دوتنه کامل مشابه مدل‌های اوایلی از سری J در لند کروزر مدل ۲۰۲۴ داشتیم و نه فقط یک روف با رنگ کم‌تر.

 لند کروزر تویوتا مدل ۲۰۲۴

 

ترکیبی از لند کروزرها

بطور کلی، طراحی خارجی لند کروزر مدل ۲۰۲۴ ترکیبی از هر لند کروزری است که تا به حال ساخته شده است.

پرچک‌های جلویی در تمام مدل‌ها همچنین دارای ظاهری از اصالت FJ40 از لحاظ پرچک‌های جلویی خودرو هستند که از پرچک‌های جلویی آن جدا نمی‌شوند اما فراتر از آن ایستاده‌اند.

این یک زبان طراحی تویوتا است که در حال حاضر روی تاندرا و تاکوما نیز می‌بینیم، اما همچنین می‌توانید بگویید که بیشتر شبیه به لند کروزر J50 است، زیرا پرچک‌های جلویی آن نیز به بدنه متصل شده‌اند

همچنین هنوز آن فروریزدگی را دارند.طراحی مستطیلی نیز به انتقاد از J40 اشاره دارد، با خط برش خط مستقیم که به زیر گلگیر جلویی می‌رود.

با نگاه به بخش دیگر سر انتهای جلویی، باز شدگی کمی بالای گریل کمی شبیه به بازشدگی در J40 و J50 است که به موتور خودرو اجازه می‌دهد به هوا نفس بکشد.

وقتی به تریم جداکننده ریل A نگاه می‌کنید، احساس می‌شود که پنجره می‌تواند مانند J40 تا پایین بیافتد، اما ثابت در جای خود باقی می‌ماند همانطور که در J50 بود.

 لند کروزر تویوتا مدل ۲۰۲۴

نشان تجاری “تویوتا” به شدت شبیه به مدل‌های J40، J50، J60 که آخرین مدلی بود که چراغ‌های جلوی گرد داشت، J70 و مدل‌های پیش از تغییر چهره J80 است.

مدل پیش از تغییر چهره J80 آخرین نسخه از سری J بود که نشان تجاری “تویوتا” را داشت؛ این نشان تجاری در سال ۱۹۹۵ توسط نشان تجاری “تخت” جایگزین شد، اما بازگشت به نشان تجاری “میراث” در مدل J300 رخ داد، اما این سری به ایالات متحده نرسید.

در لند کروزر استاندارد، چراغ‌های مربعی نیز به بازخوردی از سری J بعدی اشاره می‌کنند که از J60 پس از تغییر چهره و سری J80 با چهار چراغ مهتابی مربعی شروع شده است.

با این حال، سری J80 نیز در سال ۱۹۹۱ به یک مجموعه تکی – اما هنوز مربعی – از چراغ‌های هالوژن دستکشی تغییر چهره داد و می‌توان ادعا کرد که این ظاهر نیز در لند کروزر مدل ۲۰۲۴ تکرار شده است.

نمای کنار، برمی‌آورد که بقیه‌ی بخش‌های لند کروزر مدل ۲۰۲۴ بیشتر شبیه به سری‌های J60 تا J200 تویوتا است، با پنجره‌های سمتی عقب با لبه‌های به جلو و به عقب تمایل دار.

اگرچه، جایی که با دستکش جداکننده در ستون D از روف و بدنه تفکیک شده است، می‌توان ادعا کرد که این به طراحی برخی از اجزای اف‌جی کروزر اشاره دارد. نحوه‌ی کمی زیر پنجره سمتی عقب به یادآوری آن اس‌یوی محبوب تویوتا می‌آید.

 لند کروزر تویوتا مدل ۲۰۲۴

شخصی‌سازی میراث لند کروزر

مانند بسیاری از سری‌های لند کروزر تویوتا مدل ۲۰۲۴ برای علاقه‌مندان به خودروهای خارج‌رود خط سفیدی است. در حالی که مدل‌های استاندارد ۱۹۵۸ و “لند کروزر” فناوری‌های بسیار عملی را برای تسهیل خارج از جاده‌های آسفالتی ارائه خواهند داد.

امکان تبدیل لند کروزر تویوتا مدل ۲۰۲۴  به یک خودروی منحصر به فرد از ابتدا، احتمالاً به مالکان آینده تأثیر می‌گذارد. تویوتا بیش از ۱۰۰ لوازم جانبی ارائه می‌دهد تا از طریق نمایندگی‌ها امکان تولید یک لند کروزر مدل ۲۰۲۴ با تنظیمات شخصی فراهم شود.

وسایل جبرانی خارج از جاده، سقف‌های ذخیره‌سازی و حمل‌ونقل و چراغ‌های جلو LED Rigid Industries قابل انتخاب رنگ (که در مدل “لند کروزر” استاندارد است)، همگی می‌توانند به یک لند کروزر اضافه شوند قبل از اینکه از نمایندگی خارج شود و می‌توانند به قیمت و پرداخت‌های اس‌یوی ۲۰۲۴ اضافه شوند.

لند کروزر تویوتا مدل ۲۰۲۴ به راحتی یکی از مهم‌ترین عرضه‌های اخیر این برند است. ترکیبی از میراث و طراحی مدرن با فناوری‌های پیشنگر و موتور هیبرید، همگی به نظر برنده‌اند.

اگر قیمت را به درستی تعیین کنند، این ممکن است بهترین اس‌یوی تویوتا در چند سال اخیر باشد. ما انتظار داریم که لند کروزر مدل ۲۰۲۴ در بهار ۲۰۲۴ عرضه شود، با قیمت شروعی حدود ۵۵,۰۰۰ دلار.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

اشتراک گذاری

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات ویژه

  • دانستنی ها
  • آموزش آرایش
  • اخبار تکنولوژی
  • طلا و جواهرات
دنیای موجودات بی‌دنده عقب: سفری به میان حیواناتی که نمی توانند به عقب حرکت کنند

دنیای موجودات بی‌دنده عقب: سفری به میان حیواناتی که نمی توانند به عقب حرکت کنند

1 روز پیش
10 حیوانی که به خواب زمستانی میروند

10 حیوانی که به خواب زمستانی میروند

2 روز پیش
ورزش ذهنی چیست؟ و چگونه میتواند بر زندگی ما تاثیر بگذارد

ورزش ذهنی چیست؟ و چگونه میتواند بر زندگی ما تاثیر بگذارد

6 روز پیش
5 دلیل برای اینکه مرغ مگس خوار جذاب ترین پرنده هستند

5 دلیل برای اینکه مرغ مگس‌خوار جذاب ترین پرنده هستند

1 هفته پیش
نقش حنا پروانه روی دست

زیباترین و جدیدترین مدل های نقش حنا پروانه روی دست 1403

4 هفته پیش
مدل های آرایش ساده دخترانه

جدیدترین و شیک ترین مدل های آرایش ساده دخترانه بهار 1403

4 هفته پیش
سنجاق‌های سر بافتی فانتزی

جدیدترین سنجاق سر بافتنی فانتزی دخترانه 2024

4 هفته پیش
طرح ناخن ساده و شیک

جدید ترین و بهترین طرح ناخن ساده و شیک 2024

1 ماه پیش
مانیتور جدید Skyworth دارای پنل 23.8 اینچی AH-IPS 1080p 100Hz

مانیتور جدید Skyworth دارای پنل 23.8 اینچی AH-IPS 1080p 100Hz

5 روز پیش
آموزش دانلود ویدیو از یوتیوب با Extensions flixmate

آموزش دانلود ویدیو از یوتیوب با Extensions flixmate

1 هفته پیش
بهترین جارو برقی های رباتی 2023

بهترین جارو برقی های رباتی 2024

2 هفته پیش
بهترین کارت گرافیک های 2023

بهترین کارت گرافیک های 2024

2 هفته پیش
گردنبند قاب عکس

جدیدترین مدل های گردنبند قاب عکس 2024

4 هفته پیش
گوشواره طرح خورشید

جدیدترین مدل های گوشواره طرح خورشید 2024

4 هفته پیش
انگشتر طلای طرح گل

بهترین و جدیدترین مدل های انگشتر طلای طرح گل 2024

4 هفته پیش
گردنبند دخترانه طلا طرح

جدیدترین مدل های گردنبند دخترانه طلا طرح فیل 2024

1 ماه پیش